2012. december 11., kedd

Testünk Savasodása

A betegségek hátterében az okot és az okozatot kell vizsgálnunk. Számtalan kóros folyamat hátterében a természetellenes, az életnek meg nem felelő életmód áll. Az egyik ilyen kiváltó ok a savasodás, ami szinte mindnyájunkat érint, ha nem is tudunk róla. A savasodás táplálkozásunk, a rohanó, stresszes életmódunk következménye, és észrevétlenül pusztít bennünket.

A túlsavasodás miatt testünk belső egyensúlya felborul. Szervezetünk védekezik ez ellen, minden tartalékát beveti a savak megkötésére, de egy idő után kimerülnek tartalékai. Ez a savasodás vezet sejtszintű károsodáshoz, ezek produkálják azokat a tüneteket, amelyek betegségként jelennek meg.

Mi is ez a savasodás?

Az oldatok savasságának, lúgosságának a mértékegységét a 1-14 közötti skálán mozgó pH- értékkel mérjük. A pH, a "power of Hydrogen" (“Hidrogén ereje”) a rövidítésből származik és a folyadékban lévő hidrogénionok /H+/ számának mértékét jelöli. Minden vizes oldatnak megvan a rá jellemző pH értéke.

Semlegesnek mondják a 7,0 értékű pH-t, az alatta lévőt savasnak és a felette lévőt pedig lúgosnak. Minél kisebb a pH értéke, annál erősebb a sav. Az 5,0-ös érték például erősebb savra (elsavasodásra) utal, mint pl. a 6,0 érték. Az emberi test 7,35-7,45 pH tartományban működik jól.

Ettől már a kis értékű eltérés is komoly következményekkel jár, akárcsak a test hőmérsékletbeli változása. A sejtjeink a lúgos kémhatáshoz vannak hozzászokva.

Miért savasodunk?

A túlsavasodás a modern idők tipikus problémája, elsősorban a táplálkozásból és az életvitelünkből fakad, lényegében három faktorra osztható:

• fokozódó savbevitel: A modern étrend az egészségesnél jóval több savas táplálékot (hús, tejtermékek, cukor stb.) tartalmaz, ezért idővel savtúltengés lép fel a szervezetben. Emiatt a szervezetben felhalmozódott salakanyagok ún. felezési ideje 14 napról akár 1 évre is meghosszabbodhat.

A gyorsételek (sok energia kevés ásványi anyaggal) és a késői vacsora szintén növelik a szervezet savasságát.

• csökkent bázisbevitel: Egyre kisebb arányban szerepelnek a táplálékban a semleges vagy bázikus élelmiszerek, illetve a savas esők hatására a talaj és az ott termelt zöldségek és gyümölcsök ásványianyag-tartalma is csökken. Emiatt a szervezet bázikus tartalékai csökkenek.

• csökkent savkiválasztás: Régebben a testi munka során a verejtékkel és a légzéssel jelentős mennyiségű sav került ki a szervezetből, ennek mértéke a modern civilizációk életmódjából fakadóan csökkent, lényegében a savbevitel és - kiválasztás közötti egyensúly eltolódása lépett fel. Ezt fokozza az alacsony folyadék bevitel és a mozgás hiánya.

A testünk az anyagcsere folyamán folyamatosan savakat termel: Ilyenek a szénsav, ecetsav, húgysav, tejsav, citromsav, gyomorsav stb. A vesénk által kiválasztott vizelet pH értéke 4,8-7,5 között mozog. Érdekesség, hogy pl. a kávé és a sör pH-értéke 4,0, azaz savasabb, mint a vese által produkált legsavasabb vizelet, amit még kiválasztani képes!!!

Hogy védekezik a szervezetünk?

A savak először a vérbe kerülnek. Az egészséges szervezet megfelelően felkészült a folyamatosan termelődő savak semlegesítésére: kiválasztásuk a vesén kívül a tüdőn, a beleken és a bőrön át is lehetséges. A lényeg a folyamat sebességében rejlik: teljesen kiválasztódnak-e a termelt savak vagy eltárolódnak (például köszvény esetén a húgysavkristályokban)?

Savasodás okozta betegségek

Ilyen elsavasodással együtt járó betegségek az aphta (szájfekély), allergia, arthritis, arthrosis, cellulitis, csontritkulás (osteoporosis), ekcéma, elhízás (obesitas) és ehhez kapcsolódó anyagcserezavar, fáradtság, fogszuvasodás, immunrendszer bizonyos zavarai, reflux, gyomorégés, izomláz, korai öregedés, köröm problémák, nyombélfekély, rák, erős testszag, vérnyomás problémák stb.

Az elsavasodott testben, elszaporodnak a paraziták (baktériumok, vírusok, gombák, Candida), amelyek szintén elkezdenek savakat termelni és ezeket, a salakanyagokat a szervezetünkbe ürítik, így tovább rontják a helyzetet. A paraziták nem szeretik a lúgosabb kémhatású közeget, hanem csak a savas irányú eltolódást.

Mit tehetünk?

Már az ókori bölcsek is megmondták, hogy „medicus curat, natura sanat” – vagyis a természet gyógyít, az orvos csak kezel. Sem az egészségügy, sem az orvosok, vagy a gyógyszerek nem fognak helyettünk napi rendszeres testmozgást végezni, leszokni a dohányzásról és odafigyelni az étkezésünkre.

Terápiás lehetőségeink számosak lehetnek:

A táplálkozás megváltoztatása

• Több bázikus és semleges táplálékot fogyasszunk. Ilyenek a zöldségek, gyümölcsök, burgonya, nyers tej, tejszín, szójatermékek, tojássárgája, ásványvíz, gyógyteák. Relatíve semleges a teljes őrlésű lisztből készült kenyér és tészta, a vaj, a magok, a zöldbab és a borsó.

• Csökkenteni kell a savas, illetve savképző élelmiszerek mennyiségét: Kerülni kell a hús, a kolbász, a sajtok, az édességek, a sütemények, az alkohol, a kávé, fekete tea, sör, szintetikus méz fogyasztását.

• Az étkezési szokások megváltoztatása: Mivel a nyál lúgos kémhatású, fontos a nyugodt étkezés, az alapos rágás és az étel nyállal való elkeverése. A minél kevesebb zsíros táplálékot fogyasztunk, nem szabad túl sokat és túl későn enni, kerülni kell a stresszt és minél többet kellene mozogni.

Kiegészítő bázikus készítmények szedése

Sok beteg esetében a diéta önmagában már nem elegendő vagy a napi terhelések nem küszöbölhetők ki teljes mértékben, ilyenkor jöhet szóba a kiegészítők használata:

Olyan kiegészítők használatát javasoljuk, amelyek természetes alapanyagokból pótolják a kiesett bázisok és megkötik a felesleges savakat.

Az általunk javasolt Zöldvér termékek (búzafűpor, bűzafű tabletta, lucerna tabletta, Spirulina tabletta). Ha e termékünket fogyasztja, egyéntől függően akár pár hét alatt már igen kiváló eredményeket érhet el a savtalanítás, méregtelenítés és energizálás terén.

Egyéb, nem természetes alapanyagú, bázikus kiegészítők:

További javaslat, hogy a testmozgást tegyük mindennapi szokásunkká, ne múljon el nap 40 perc folyamatos, megfelelő intenzitású testmozgás nélkül.

Még ma szokjunk le a dohányzásról, alkoholt csak alkalomszerűen, minimális mennyiségben fogyasszunk! Kivétel ez alól a jó minőségű száraz fehér vagy vörösbor, amiből naponta 2-3 dl is elfogyasztható.

Naponta legalább 1,5–2 liter folyadékot vegyünk magunkhoz főként ásványvíz, tiszta, szűrt csapvíz, gyümölcs- vagy zöldtea, frissen facsart zöldség- és gyümölcslé formájában! Kerüljük a cukrozott és szintetikus adalékokat tartalmazó szénsavas italokat, mert ezek csak fölösleges kalóriát és májunkat leterhelő anyagokat tartalmaznak!

A lúgosító ételek:

lucernafű, avokádó, árpafű, alma, körte, banán, sárgabarack, papaja, tök, burgonya, francia bab, limabab, fehérbab, zöldbab, fekete ribizli, cayenne bors, cukkíni, pitypang, fejes saláta, fokhagyma, gabonafű, gomba, karfiol, mazsola, retek, paradicsom, répa, retek, szójabab (főtt), szójarügy, spenót, sárgabarack, uborka, zeller, grapefruit, narancs, zöld tea,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése